Maxbo Teknikk
Maxbo Teknikk er et spesialisert selskap innen salg og utleie av betongbyggevarer og forskalingssystemer. Selskapet leverer helhetlige løsninger til bygg- og anleggssektoren, inkludert kartlegging, beregning, prosjektering og montering.
Kundecase: Maxbo Teknikk
Type virksomhet: Handel og/eller utleie av anleggsmaskiner og materialbehandlingsutstyr
Om firma
Maxbo Teknikk er et spesialisert selskap innen salg og utleie av betongbyggevarer og forskalingssystemer. Selskapet leverer helhetlige løsninger til bygg- og anleggssektoren, inkludert kartlegging, beregning, prosjektering og montering. Firmaet er en del av Løvenskiold-konsernet, og er en viktig samarbeidspartner for betongentreprenører over hele Norge, med hovedkontor lokalisert i Bærum, og avdelinger i Bergen og Trondheim.
Maxbo Teknikk er kjent for sin sterke tilstedeværelse i prosjekter som krever forskaling og betongbyggevarer. Som en del av Maxbo Proff-konseptet sikrer de god geografisk dekning og har derfor et sterkt nettverk av kunder og samarbeidspartnere. Maxbo Teknikk har fokus på å levere innovative løsninger og tjenester som legger til rette for både små og store byggeprosjekter.
Behov
Et behov for å kunne effektivisere sitt arbeid, samt sikre god dokumentasjon av befaringer, prosjektering og montasje har vært sentralt for valget AppUp sin digitale plattform.
Videre har systemet en god funksjon for føring av timer i app for hele monteringsteamet, hvor en person kan ha ansvaret for flere personer. Dette gjør det enklere å dokumentere timeføringen, hvor arbeidet føres på rett prosjekt og oppgave med mulighet for å hente ut ferdig rapport.
Med tiden vil vi også se på muligheten for å ta systemet i bruk på andre arbeidsområder og avdelinger.
På hvilke områder i bedriften blir AppUp brukt i dag?
AppUp vil i hovedsak bli brukt til dokumentasjon, timeføring i felt, samt prosedyrer for montasje, prosjektering og befaringer. Både for interne prosedyrer/dokumentasjon, samt dokumentasjon ovenfor våre kunder.
Det er av stor verdig at dette kan samles på et sted i en digital plattform, som også gjør samarbeidet internt, videre oppfølging av kunder, samt håndtering av våre leveranser enklere.
Vi kan anbefale AppUp til andre som ser etter måter å dokumentere sitt arbeid og/eller interne bedriftsprosedyrer m.m. Dette grunnet at systemet oppleves som svært fleksibelt noe som gir muligheter for å bruke det på ulike måter ved eksempelvis å tilpasse sjekklister etter bedriftens behov. Videre opplever vi en lav terskelen for å ta det i bruk.
Hvordan har dere opplevd implementeringen av AppUp?
Implementering av AppUp har gått fint, da vi opplever dialogen med vår kontakt som god og behjelpelig. Responstiden har vært raks, og som oftest samme arbeidsdag.
Vi opplever at systemet har en forholdvis lav terskel for å lære seg/ta i bruk for de ansatte, som gjør at man får samlet informasjon raskere og på ett sted. Raskt å få oversikt over dokumentasjonen, da denne ligger ett sted, og man kan dermed spare tid man kanskje ville brukt for å lete andre steder.
Kontakten/rådgiveren hos AppUp er meget engasjert og har god kontroll på programvaren.
Våre brukere har kommet fort inn i bruken av systemet, men vi ser at tilnærmingen må justeres underveis, slik at vi som bedrift har en samlet forståelse av bruken.